Friday, December 24, 2010

Aktiviti 24 dec 2010penat, baru balik dari kuantan

td pagi gi pasar..
bila panaskan enjin nengok kua asap kat bonet depan..
tmenung jek nengok bonet. asap banyak.. 
abg mat kua, mgeliat, buka bonet then sembur air. cis, lagak mcm terer.
tp asap x hilang pon..
abg mat ttup bonet. 
aku x puas hati. nk cari punca mn dtg asap.
aku buka bonet depan pulak.
abah pon kua, baru lps mndi. then tny knp blum pergi, ckp tu, asap kua..
dlm hati tkot kreta mletup. kagh3..
then abah buka bonet blkg, ambik botol tuh, air ye wrna biru, tuang dlm lubang aircond rasanya.
trus asap hilang. tgolek aku gelak. 
pergilah..... ke pasar... potong kreta merc... rupanya kawan abah, hahah, sori p.cik, tiara nk lalu...


balik je dr pasar, dh makan2, trus g kuantan.
gi cowboy beli barangan runcit utk kedai mama.
aku kebas serbuk kopi setin, sambil2 tu nengok barang kahwin... ;p
abah plak gi kedai apa ntah beli barangan syarikat.
bila bjumpa balik, masing2 hitung brp ribu habis.
aku tgelak jew..
mata pon mamai.. zzzzzzzzzzzz.... 
bangun2, brenti kat tunas manja. apa da.. kuantan lg, ingt dh lama tdo...
mama beli minyak masak.. murah2. hahah
aku beli kasut kungfu... 2 pasang. 1 utk nad, 1 utk aku. hahha.
then balik....
mamam kat kedai 'sabar menunggu'
klakar kan nama kedai dye?
mamam la mehun sup.. abg encem buat...


then abah dp call airport pny lampu x nyala...
so dh alang2 dekat abah singgah.
selama setengah jam aku, mama n adik merayau dalam airport tuh..
nengok heli n airplane. nothing special...
nengok ruang mnunggu, kaunter tiket, nothing special..
pendek kata, airport kerteh ni kecik saja rupanya.
almaklum la..penumpang firefly & pkerja dari pelantar minyak je kat situ. x ramai..
then... yeaahhhh.. ini special!
tgh mamam kerepek kentang tuh, abg polis encem mata bolat lalu.
aku nengok je dr dye kua pintu smp melintas, smp ke hujung sana..
dye tengok... sama2 tenung, dye senyum.
tp aku tgh kunyah, x sempat nk balas.
& aku rasa muka aku klakar time tuh. hahah
dh la aku pyh nk senyumm..
well, kn dh kena dgn mama. haha.
aku mmg mahal dgn senyuman.


p/s: sejak single ni.. aku jarang senyum & kurang bcakap. myb dl 1 hari 10 patah pkataan? slebihnya angguk, geleng... ;(


the end.. 10.44pm.

No comments: