Sunday, October 25, 2009

PERFECT vs X PERFECT


xde manusia perfect..
aku pon x perfect..

aku taw ko kutuk sapa..
ko x kata aku prasan diri aku perfect..
as Islam, tengok tp x menegur perbuatan x baik. SAMA2 DOSA..
as Islam, tengok, tegur tapi ko xnk dengar. KO SORG JE DOSA..
aku dah tegur.. ko kata aku pon 2x5..
tapi aku x tegur secara memalukan ko kn? macam ko sound2 owg?
aku tegur secara halus... melarikan diri dari berkawan dengan ko..
sapa leh tahan dengan perangai ko?
bercakap pon macam menyalak, buat keje mesti dengki, kawan sendiri pon ko kutuk kaw2..
pastu esok dengan muka selamber tanpa bersalah ko buat macam biasa..
ko rasa ko happy go lucky..
tapi ko la paling aku kesian tgk..
ko rasa ko betul dengan mengutuk kawan2 sendiri..
tapi aku rasa ko la paling banyak owg kutuk..
ko rasa ko cukup terluka dengan dunia nie..
tapi aku rasa ko la manusia paling kejam bila berkata2..

aku x perfect.. sekurang2nya aku x buat macam ko buat...
manusia pekak pon boleh nampak..
manusia bisu pon boleh dengar..
manusia buta pon boleh menilai..

perbaiki diri.
ok??





No comments: