Monday, December 7, 2009

projek sambung rumah 6dis09



projek membuat pagar rumah & garaj kereta..


batu bata yg perlu ditutup supaya x basah..
di bahagian ini akan dibuat lantai mozek2 besor & kasar.. lom beli ag jenis dye tp rasanya mcm kat dataran pejalan kaki.. ahaks.. ntah la.. utk park second kereta.. third muat juga kot..


ni adalah mozek yg akan digunakan utk ditampal pada pagar depan pintu masuk

sudut yg maybe akan dibuat kolam ikan. di bahagian segala alatan disandar tu akan dibuat air terjun.
 (dibuat dinding seperti batuan air terjun/gua)
so air terjun tu akan terus jatuh dalam kolam ikan & akan menghasilkan bunyian yg menenangkan.
lampu juga akan diletakkan dalam kolam ikan tu supaya mendapat pancaran
yg cantek bila dibuka pd malam hari..


pagar bahagian depan dimana mozek2 diatas akan ditampal di batuan yg blom siap tu.
didepan pagar ini juga akan dibuat lanskap.. ditanam dengan pokok2 bunga yg renek supaya tidak menghalang pandangan..


pandangan dr depan rumah.. pintu gate kedua..


dari sudut tepi rumah.. beranda ini juga akan dilekatkan dengan mozek2 kcik, digantung dengan pokok2 bunga orkid kesukaan mama, & diletakkan kerusi rotan utk ruangan rehat..


dari sudut tepi rumah pd bahagian dapur.. kolam ikan tu akan dibuat dalam 2 kaki je lebar sepanjang pagar (macam huruf L)  tu ha sbb nak jimat ruang & mengelakkan perkara x diingini berlaku sbb rumah kami ada kedai runcit di bahagian dapor.. takot budak2 jatuh bila duk men kat kolam.. kolam pon x buat dalam2 janji panjang, cukup la ikan2 duk men lari 100meter.. ahaks..

p/s: segalanya hanya perancangan, x taw kolam ikan akan dibuat x coz maybe abah cakap sudut tu akan dibuat pejabat.. ntah ler..

sekian dulu laporan hari ni.
tadi sampai lagi simen dlm 10beg & pasir 1 lori sederhana besar..
esok maybe buat lantai. mesin uli2 simen hok bosar warna kuning pon baru smp kul 8pm td..

~..bereh dulu...~

4 comments:

greenhall said...

ko ikat sendiri ke bata2 tu?
handal lah. haha

Siti Nor Aisyah Bt.Rahman said...

memang.. ko baru taw ke? ha.. jgn xtaw aku ni serba boleh! hak3...

Cik Cookie said...

laaa buruh ke?


jahat mulut CC.
hehehehehhehe

Siti Nor Aisyah Bt.Rahman said...

haahha cc..
bkn stkt buruh.. cleaner, cikgu, akauntan, jg baby, chef, pilot, semua aku handle.. ahaks...