Friday, November 27, 2009

apa cer aku nie?

hye all..
selamat Hari Raya Aidiladha!

cik ecah kepoh mula menerjah blog!
sebenarnya aku tlampau la bz.. 


hari pertama sampai dungun 23hb, waktu malam.. just rehat2..
hari kedua kemas rumah dr depan sampai blkg.. dr dalam sampai luar..
hari ketiga ikut k.long pi meeting kat ajil, kuala berang. malam tu balik rumah k.long kat besut.
hari keempat duk je rumah k.long & tido je dr pg smp tghri coz badan lemah.. ptg tu balik singgah Giant Trengganu cari barang dapo utk masak juadah raya haji... malam tu turun dapo rmai2 aku siang ayam, kemas itu ini... x henti2.. nk rehat jap kul 11 tertido plak.. kul 2am terbangun.. 
balas msg beberapa orang..
hari kelima.. hari nilah.. hari raya haji atau aidiladha.. 
awal2 dah bangun, pom pang pom pang duk sebuk kt dpo hidang itu ini, 
basuh segala pinggan mgkuk & kuali2 (sbb smlm ttido x smpt kemas) pastu kemas, 
sapu2 ruang tamu hingga ke dpo semua, kat luar dll.. 


bila dah siap semua, family pon dah ke masjid utk solat raya, aku baru p gosok baju & mandi.. 
(aku x p msjid, harap faham k..) bukan malas k.. aku x pnh miss solat2 raya nie..
pas siap semua2, tggu je fmly balik solat & makan sama2.. duk dlm tggu fmly balik sempat la on9 jap.
pastu tgk tv.. borak2.. jiran dtg.. time kul 12 tido lg.. heheh.. 


ptg tu k.long kejutkan ajak p Mesra Mall..
ok juga Mesra Mall ni.. bosar.. ada Giant (skrg TMC),Bowling, wayang.. ok la.. not bad..
tp  parking penuh siot.. jalan pon penuh dgn kreta2.. trengganu mmg jam la gua ckp kan.. 
sume plat kreta luar2 jew. al maklum.. raya kn... raya pon shoping ka? 
then balik.. tgk tv.. on9.. makan2.. tgk nur kasih...


now depan lptop..
aku rs mcm khilangan sesuatu.. 
why?





No comments: